Kir, beurs en bank - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu Kir, beurs en bank - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu

Kir, beurs en bank

Door: Tim Pessers

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 Maart 2015 | Frankrijk, Dijon

Beste familie en vrienden,

Mijn derde stageweek zit er bijna 3 uur op en het is dus tijd om jullie weer wat te laten weten! :)

Het is een leuke, gezellige en productieve week geweest!
Allereerst de benefietavond, het was erg gezellig, de film was niet top maar Margot Robbie is zeker een knappe vrouw en haar dan ongeveer de helft van de film in bikini en andere schaarse kleding te zien vind menig man (ik inbegrepen) niet erg haha ;)
Nu voordat er vrouwen commentaar gaan geven, Will Smith was net zo vaak naakt dus ook zat om naar te kijken en kwijlen voor de vrouwen ;)

Na de film was er niet een diner zoals ik had begrepen maar een apéro zoals ze hier zeggen. Het was dus lekker borrelen! De fransen maakten hun reputatie van drankorgel waar! Gezien de hoeveelheid die mensen hier drinken (alleen wijn al) kan er geconstateerd worden dat elke fransman als alcoholist gezien zou worden in Nederland. Maar goed er werd dus mousserende wijn en Kir royal geschonken. Kir royal is een cocktail bestaande uit 1 deel Crème de Cassis en 2-3 delen (afhankelijk van hoe zoet je hem wilt) Crémant de Bourgogne (een bourgondische mousserende wijn), een erg lokaal drankje dus! Kir royal is zelf een variant van Kir, in Kir is de Crémant de Bourgogne vervangen door een Bourgondische Aligoté (droge witte wijn). Het is in beide gevallen een erg goede en smakelijke combinatie!

Het weekend was niet heel spannend, het weer was niet super dus heb er gebruikt van gemaakt om huisman te spelen en de was te doen, schoon te maken en andere klusjes af te maken.

Maandag ben ik officieel aan mijn eigen opdracht begonnen, het gaat tot dusverre erg goed en ik ben zeker tevreden! Ik heb nog steeds nog alleen maar positieve dingen te melden over het bedrijf, het had absoluut niet beter kunnen zijn!

Gisteren ben ik naar een bloemen en plantenbeurs geweest. Ja je leest het goed, Tim naar een bloemen en plantenbeurs! Als iemand dit tegen mij gezegd zou hebben voordat ik vertrok zou ik die persoon hoogstwaarschijnlijk voor gek hebben verklaard maar het is echt waar haha! Al mijn collega's zeiden dat ik er naar toe moest, het is namelijk een beurs die maar eens in de vijf jaar plaats vind en ik heb een gratis kaartje gekregen van het bedrijf (normale prijs 20 euro) dus heb toen maar besloten om te gaan! Ondanks dat ik niet veel kennis heb in bloemen en planten en waarschijnlijk schaapachtig heb zitten kijken naar verschillende zeldzame bloem- en plantsoorten zonder het door te hebben, heb ik het erg naar mijn zin gehad! Er waren bloem- en plantsoorten van over de hele wereld en het rook erg fris en lekker in het beursgebouw. Ik ben ook nog langs de booth geweest van het syndicaat van de Crème de Cassis. Dit syndicaat bestaat uit de vier producenten (Gabriel Boudier, Lejay Lagoute, l'Héritier en Edmond Briottet) die officieel Crème de Cassis de Dijon maken, dit is een bekend begrip in Frankrijk en dus ook beschermd, vandaar een syndicaat. Vanzelfsprekend kreeg ik een glas kir aangeboden en ik heb gezellig toen gekletst en ben zo iets meer te weten gekomen over het hele begrip Crème de Cassis en de geschiedenis erachter.

Vandaag heb ik het enige probleem (als dat überhaupt zo genoemd mag worden) wat ik tot dusverre had opgelost. Ik werd net voor het einde van werkdag opgebeld door de bank dat mijn rekening klaar was en dat ik kon komen tekenen om het te kunnen openen. Het heeft even geduurd (2,5 week om precies te zijn) maar dan heb je ook wat! Ik heb zomaar 20 euro van de bank gekregen voor op mijn spaarrekening en bij de rekening zit een verzekering die tot 300 euro dekt in het geval dat ik bijvoorbeeld het scherm van mijn telefoon laat barsten, mijn sleutels kwijt raak en andere dergelijke zaken. Dit is ook nog eens helemaal gratis omdat ze er een speciaal programma voor me erbij hebben geopend die het eerste jaar gratis is en aangezien ik deze bankrekening maar zal gebruiken terwijl ik hier ben en op zal zeggen als ik vertrek is het dus helemaal gratis! Ideaal dus en ik kan nu de laatste administratieve dingen regelen :D

Natuurlijk zijn er dingen in Nederland waar ik nu graag bij had willen zijn, de promotie playoffs naar de Eredivisie met mijn ploeg bijvoorbeeld (Hup jongens!), ik heb hier aangezien hoe goed het hier nu gaat en hoe aardig, behulpzaam, complimenteus iedereen hier is, niets te klagen, ik zou wel heel erg verwend zijn als ik dat zou doen!

Ik heb voor de mensen die het zou interesseren wat foto's van de beurs toegevoegd onder het mapje foto's! (als het goed is gegaan haha)

Groetjes en tot gauw!

Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 2958

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Buitenland stage in Frankrijk

Landen bezocht: