Bezoek, vrije dagen en stageverloop - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu Bezoek, vrije dagen en stageverloop - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu

Bezoek, vrije dagen en stageverloop

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Mei 2015 | Frankrijk, Dijon

Beste familie en vrienden,

Ik zit hier ondertussen al meer dan twee maanden en ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en alles verloopt nog steeds naar behoren!

Afgelopen weekend zijn papa, mama en Hugo op bezoek geweest. Ondanks dat het weer niet echt mee zat is het toch erg gezellig geweest! Nadat ze mijn kamer hebben gezien en wat hebben gegeten heb ik ze Dijon laten zien. Eerst even langs bij het bedrijf, daarna even naar de supermarkt om kaas en macarons in te slaan ;)
We zijn daarna de stad ingegaan en bezocht, alhoewel papa en mama het wel redelijk kennen aangezien ze er al vaker zijn geweest. We hebben er de hele middag rond gelopen en het een en ander gekocht. We zijn daarna wezen eten, ik had op advies van mijn collega's bij een plaatselijk restaurant gereserveerd, het ziet er van de buitenkant niet heel spannend uit maar het eten was echt overheerlijk en de rest was het daar absoluut mee eens! Een feit is toch wel dat de fransen heel goed weten om te genieten van het leven, dat wordt afkicken in Nederland! ;)
Hugo heeft dezelfde avond bij mij thuis geslapen terwijl papa en mama naar het hotel verderop in straat zijn gegaan. Het was wel jammer dat ze zondag alweer snel naar huis zijn gegaan omdat we het erg leuk hebben gehad.

Mei is hier in Frankrijk een slechte maand voor de werkgevers maar wel een leuke maand voor de werknemers, het zit namelijk vol met vrije dagen! Allereerst 1 mei, dat is de dag van de arbeid. 8 mei is hier ook vrij, het is dan namelijk de Franse bevrijdingsdag. Daarna is er hemelvaart, de vrijdag na hemelvaart is het bedrijf ook dicht en dan is er ook nog Pinksteren, genoeg vrije dagen dus en maar 1 vrijdagje werken!

Aangezien ik dit weekend een lang weekend heb, ga ik dit weekend Nederland onveilig maken en de familie allemaal weer even opzoeken! Ik heb mijn weekend nog ietsjes langer gemaakt door morgen en maandag ook nog vrij te nemen haha :D

Met mijn stage gaat alles nog steeds naar behoren! Ik heb vanmiddag mijn stagebegeleidster mijn voorlopige werk doorgenomen en alles wat ik tot dusverre gemaakt heb is goed gekeurd waardoor ik nu een grote stap heb gezet naar het afronden van mijn stageopdracht en dat geeft een erg goed en voldaan gevoel! Ondanks dat ik school en het gezellige aspect ervan toch stiekem wel een beetje mis, vind ik het eigenlijk wel jammer dat het zo snel voorbij gaat, ik voel me namelijk toch wel erg op mijn gemak binnen het bedrijf en ik vind de sfeer binnen het bedrijf echt geweldig dat het toch wel jammer is om het straks te moeten verlaten... Ik heb er dus ook absoluut geen spijt van dat ik "maar" naar Frankrijk ben gegaan! :)

Groetjes en tot gauw!

Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2948

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Buitenland stage in Frankrijk

Landen bezocht: