Verassing en pasen - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu Verassing en pasen - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Tim Pessers - WaarBenJij.nu

Verassing en pasen

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 April 2015 | Frankrijk, Dijon

Beste familie en vrienden,

Het is al mijn vijfde stageweek, het voelt raar om te denken dat ik aan het einde van deze week er al een derde op heb zitten...

Ik heb afgelopen week niet heel veel tijd gehad voor spannende dingen, voornamelijk bezig geweest met stage. Het weer is hier de afgelopen dagen redelijk slecht geweest, althans in vergelijking met de eerste weken. Veel wind, regen en lagere temperaturen. Sinds gisteren is het gelukkig al beter weer en de zon schijnt alweer volop !
Zoals sommige jullie (misschien allemaal wel?) afgelopen vrijdag hebben gezien op Facebook, ik had een verassings paaspakket ontvangen van thuis! Er zat van alles in: paaseitjes, paasstolletjes, stroopwafels, roze koeken en gevulde koeken. Omdat ik regelmatig opgebeld wordt door het Lab om met hun een croissantje of chocoladebroodje te eten rond een uur of 10, had ik besloten om de stroopwafels maar mee te nemen en ze met de collega's te delen zodat ze die eens kunnen leren kennen ! Het was een schot in de roos: iedereen vond het heerlijk en ze vonden het eigenlijk wel jammer dat het op was :) Ze vroegen al met een glimlach of ik naar Nederland ga zodat ik dan weer mee kan nemen haha.
Naast de stroopwafels krijg ik regelmatig leuke dingen te horen over Nederland en Nederlanders, is erg leuk om te horen dat mensen hier positief zijn over ons, is andersom niet altijd het geval als ik sommige mensen in Nederland soms hoor. Het leuke is ook dat ze zelfspot hebben en dat ze het ook wel eens zijn als we de typische dingen over fransen zeggen.

Afgelopen zondag was ik bij de familie Battault uitgenodigd voor een paaslunch. Er zijn uiteraard een aantal flessen open getrokken, champagne, witte wijn, rode wijn en zelfs vodka. Er is echt een fles vodka open gegaan. We zaten aan het voorgerecht en moeder Battault, 89 lentes jong, had zin in een shot vodka voor bij de zalm. Er werd dus een fles vodka tevoorschijn getoverd (vodka van Boudier uiteraard) en toen gezamelijk een shot vodka gedronken. Een erg spontane actie maar dat vind ik nou zo leuk met Yves en zijn familie, nergens moeilijk over doen en alles kan!
Het eten heeft erg goed gesmaakt en het was een gezellige en geslaagde middag!

Yves, een autofanaat, vertelde ook nog een leuk feitje over de regio. Er wonen hier in de Bourgogne een aantal erg rijke mensen (voornamelijk wijnboeren) door de dure wijnen die hier gemaakt worden. Het is alleen hier in de Bourgogne het gebruik dat je niet laat zien dat je veel geld hebt. Het is nu dus zo dat die wijnboeren allemaal dikke auto's (denk aan Aston Martin, Ferarri etc.) voor de deur hebben staan maar er alleen maar mee rijden als ze naar de Côte d'Azur gaan. Terwijl ze hier zijn rijden ze in oude bestelauto's en staan de bolides dus stil. Yves kent een paar van die dorpjes en nu het weer wat beter is zullen we er ook eens een keer samen op uit gaan om de dorpjes (en auto's!) te gaan bekijken!

Groetjes,

Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 2939

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 30 Juni 2015

Buitenland stage in Frankrijk

Landen bezocht: